Dzień 25: sztuka


Sztuka to pojęcie niezwykle szerokie. Odnosi się do tak wielu dziedzin, że trudno je nawet wymienić. Jest jednak coś, co łączy wszystkich zajmujących się sztuką, niezależnie od gatunku. Jest to pasja. Tak właśnie rozumiem sztukę. Doceniam ludzi tworzących i zmieniających rzeczywistość, tak by była piękniejsza i przyjemniejsza. Najbardziej doceniam pasje przekazywane z pokolenia na pokolenie. Niosą w sobie nie tylko cząstkę artyzmu, ale również szacunek do przodków, do rodzinnej tradycji. W moim domu sztuka była, jest i będzie zawsze i to pod wieloma postaciami. Jestem dumna z tego, że mogę kontynuować to zamiłowanie do tworzenia. W dniu, w którym się urodziłam ( a podobno był to Dzień Rzemiosła 😉 ) moja babcia spisała krótką chronologię kobiet pałających się w mojej rodzinie rękodziełem. Znalazłam kiedyś tą pożółkłą już kartkę i okazało się, że od wielu lat matka przekazuje córce swoją pasję. Pierwsza, która zajmowała się wytwarzaniem sztucznych kwiatów (przynajmniej o której wiemy) zaczęła swoją działalność w 1831 roku…

Poniżej mój wianek ślubny zrobiony w całości przez moją mamę. Sama wycinała z materiału płatki, barwiła je i formowała w te piękne kwiaty.  Dzięki mamo za zaszczepienie we mnie miłości do tworzenia 😉

 

Monika: „Moje śliczności…angielska porcelana, pamiątka po mojej babci :)”

Fot. Monika Ślusarska

Fot. Monika Ślusarska

2 thoughts on “Dzień 25: sztuka

  1. Również dzięki minionym pokoleniom,skrzętnie budowana tożsamość daje w efekcie świadomość osobowości. Niezwykłe,pełne otuchy i miłości są Twoje słowa Keenia. Bardzo fajne zdjęcia!!!

Skomentuj

